Wednesday, June 30, 2010

Mailing Dili ve Edebiyatı

Web sayfası tasarımının raconlarından birisi, kullanımı kolaylaştırmak ve her türlü kullanıcıya destek verebilmek adına resimlere (imajlara, görsellere her neyse) yazı ile açıklama ve isim eklemektir. Görseller herhangi bir sebeple yüklenmediğinde, html kodu içinde alt="" özelliği ile o imaj yerinde alternatif bir yazı görüntülenir.

Bu sadece web sitelerinde değil, mailing (bülten, pazarlama amaçlı giden şeylerin geneline böyle denebilir sanırım) için de geçerlidir.

Güzel bir kullanımı şurada görüntülenebilir:
Şu 1:
Şu 2:

Şimdi buraya kadar her şey güzel, teoride tamam. Ama pratikte üşengeç tasarımcılar "her imaja bir alt metni yazılacak, peki" diyerek hepsine aynı şeyi yazıyor. Sevmiyorum böyle olmasını.

Bu da kötü bir kullanım örneği:

Şu 1:
Şu 2:

Şekil 1'de görüldüğü gibi, her yerde aynı şey yazıyor. Nereden baksan 50 tane "Dünya Startlarını İstediğin Yerde Sınırsız Dinle!" metni var. tag'iydi, attribute'uydu, tırnağıydı derken 70 char ediyor bu metnin tanesini yazmak ve tüm postada toplam 3000 byte israf. Bu mailden 20 milyon tane gitmiş olsa yaklaşık 60 GigaByte bandwidth eder (yanlış hesaplamadım umarım). Yani diyorum ki böyle yapılmasa daha güzel olur di mi Benjamin?

2 comments:

Mustafa said...

Şüphesiz öyle.

Anonymous said...

Hızlı okuma için teşekkürler. Çok bilgilendirici oldu.
Olivia http://www.ampronix.com/ at