Tuesday, May 29, 2012

Spam 2



Ön bilgi: Başlıktaki 2'nin anlamı, "daha önce 1'i yazmıştım" demek. Şurada ilk kısmı var:
http://azureel.blogspot.com/2011/08/spam-pazarlama.html


Geçenlerde "Buduro.com" sitesinin reklamını yapan bir e-posta aldım.
Gönderen kısmında "Aknet Sanal Mağazacılık ve elektr. Hizm.Ltd.Şti ebulten@buduro.com via madmimi.com" yazıyor. Bu bültenin gönderimine aracılık eden ise "madmimi.com", toplu e-posta gönderimi yapan Amerikalı bir şirket. Bunun için madmimi ile iletişime geçtim. abuse@madmimi.com adresine epostayı forward ettim, sonra hırsımı alamayıp bir mail daha yazdım,


"
Hello,
I don't know this company and I don't know where they got my email. Please do not send me any emails.
Not just only from this company, none of the companies you work with.
Even if they upload you a list containing me, trust me, they have never asked me about wanting a spam wishfully.
This is my private email, I do not want to use it for reading bulletins.
Thanks.
"


15 dakika sonra madmimi'den yanıt geldi:


"
Hi there,
Thanks for both of your messages! We really hate spam and are taking care of this for you, right away.
I'm going to have our delivery expert block your address from any of our users' lists (future users, too) and make sure you don't receive anything else :-)
I'll absolutely handle the message you forwarded, and please feel free to forward any other promotions you received that were unsolicited! Thanks for letting us know.
"


İkisini de okumuşlar, helal olsun. Teşekkürlerimi ve iyi dileklerimi ilettim, onlar da bana teşekkür etti, karşılıklı sımayliler havada uçuştu falan ve madmimi defterini kapattım.
Not: Etik çalışıyorlar ve hızlıca müşterilerinin müşterisine dönüyorlar (suyunun suyu). Böylece marka imajlarını koruyorlar. Aferim onlara, helal olsun tekrar. Yarın bir gün bülten, toplu e-posta gönderimi işim olursa bir şekilde, aklımdaki ilk isim madmimi olacak.
Bir de bugün, Griesatis isimli internet sitesinin reklamı geldi. O da şuradan gelmiş "griesatis griesatis@setrow.com". Gönderen aracı firma ise setrow.com.
Derhal iletisim@setrow.com adresine şikayetimi bildirdim.


"
Merhaba,
Bugun "griesatis@setrow.com" hesabindan bir eposta aldim. Bu bultene kayit olmamistim. Eposta adresimi nereden aldiginizi ogrenebilir miyim? Bu adresi size Griesatis mi verdi, sizin sisteminizde mi kayitliydi?
Tesekkurler.
"


Onlar da madmimi kadar hızlı olmasa da dönüş yaptılar (3 saat sonra).


"
Merhabalar Çağrı Bey,
Biz Setrow olarak markaların kendi rızaları ile bülten almak istediğini belirten müşterilerine e bülten gönderimleri yapmalarını sağlayan bir yazılım firmasıyız. Firmaların datalarını hiçbir şekilde başka kuruluşlarla paylaşmamakta ve dışarıdan alınmış listelere gönderim yapılmasına da izin vermemekteyiz.  Spam yapılması ile ilgili oldukça katı özellik ve kurallarımız bulunmaktadır.
Anladığım kadarıyla alt yapımızı kullanan müşterilerimizden biri yazılımımız aracılığı ile size spam mesaj göndermişler.  Bu konu ile ilgili yarın gün içerisinde ilgili firma ile görüşüyor olacağım. Eğer sizin gibi 'ben bu ebülten listesine hiçbir zaman kayıt olmadım' diyen başka kişilerde olursa sistemimiz otomatik olarak ilgili firmanın hesabını spam yapıyor olduğundan dolayı kapatacaktır.
Lütfen bu tarz bizim aracılığımız ile bülten gönderen firmalardan size herhangi bir spam mesaj gelirse maillerin altında bulunan 'bülten almak istemiyorsanız tıklayınız' mesajına basın ve sonrasında 'ben bu firmanın e bülten listesine hiçbir zaman kayıt olmadım !' seçeneğini seçip göndere basınız. Sistemimiz arka planda sürekli şikayet oranlarını takip edip firmaların spam yapıp yapmadığı ile ilgili bize raporlamaktadır. Şikayet oranları belirli seviyelere geldiğinde otomatik olarak sözleşmelerimiz ilgili firmalarla sonlandırlır ve hesapları kapatılır.
Sormak istediğiniz herhangi bir nokta olduğunda bana her zaman mesaj atabilirsiniz.
İlginize Teşekkür Ederiz.
"


Onlara da aferim, gönderdikleri postanın sorumluluğunu alıyorlar. İlgilerine teşekkür ettim ve setrow defterini de kapadım.
Sonra gözüme bir şey ilişti, Buduro.com ve Griesatis.com sitelerinin ikisini de yanı firma yapmış: KobiMaster.com
Sanırım müşterileri için gönderimi de onlar yapıyorlar. Veya gönderim konusunda anlaştıkları adam aynı, vs vs. Gidip onlara soracağım şimdi "e-posta adresimi nereden aldınız." diye.
Üşenmezsem yarın şöyle bir e-posta yazacağım:


"
Gecen gun Buduro, bugun de Griesatis isimli internet sitelerinin reklamlari epostama geldi.
Sanirim her iki siteyi de yapan siz oldugunuz icin eposta adresimi nereden buldugunuzu size sormam gerekiyor.
Bu bulten reklamlarinin alicilarinin listesini siz mi veriyorsunuz? Eger degil ise spamlerin kaynagina nasil ulasabilirim bu konuda yardimci olabilir misiniz?
"


Böyleyken böyle, eylemlerimiz sürecek.

No comments: