Wednesday, August 24, 2011

Spam Pazarlama

Yeni bir politikam var. Aldığım her spam maile karşılık, bana "gel gel" yapan o kurumu arayıp, "niye bana spam yolluyorsunuz" diye çemkiriyorum.

Taze bir örnek;
+ Bikbikbik İngilizce kursu, nasıl yardımcı olabilirim.
- Merhaba. Yaklaşık bir saat önce, kurumunuzdan "Şok! 6 ay İngilizce Eğitimi alana +1 ay bedava" başlıklı bir mail aldım. Bu e-postadan haberiniz var mı acaba?
+ Evet efendim. Bilmemne kampanyamızla bilmemne ay bikbikbik siksiksik.
- Teşekkür ederim. Onu sormayacaktım yalnız. E-posta adresimi nereden aldınız acaba?
+ Nasıl?
- Bu e-posta adresimi kimse ile paylaşmıyordum, iş için kullanıyorum sadece. Sizin elinize nasıl geçti?
+ Anlaşmalı olduğumuz pazarlama kurumları var, onlar gönderiyorlar.
- İyi de e-posta adresimi nereden satın aldınız? Listenizde mail adresim olmasa nasıl göndereceksiniz?
+ İnanın bizde adresleriniz tutulmuyor.
- Söyleyin, kimden aldıysanız onlara gidip çemkireyim?
+ Bu bilgiye malesef ulaşamıyoruz beyefendi.
- Yanlış anlaşılmasın, sizinle en ufak bir derdim yok. Sorunum yöneticilerinizle, pazarlamacılarınızla, reklamcılarınızla. Bu yapılan etik değil, ve dahi itici. Bununla ilgili olarak lütfen şikayetçi insanlar olduğunu üstlerinize iletin. Teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
+ ...

Ve telefondaki abla "iyi günler" bile demeden telefonu yüzüme kapadı.

Her hafta buna benzer en az 2 telefon görüşmesi yapıyorum. Bazılarının telefonunu bulamayıp, sitelerine girip, iletişim kısmından mail atıyorum. Yolladıkları spam mailin sonuna insan gibi "Bülten gönderimimizden çıkmak için tıklayın." linki koyanlara ise o kadar da sert tepki vermiyorum, bunu da belirteyim. Ama bazılarına ise hiçbir şekilde dişim geçmiyor (bankalar özellikle), en çok da onlara uyuz oluyorum.

Nefret ediyorum bu spam olayından.

Biliyorum, müşteri hizmetlerini aradığımda karşıma çıkan vatandaş da emir kulu. En ufak bir garezim yok ona. Hatta çoğu zaman da neden bahsettiğim hakkında en ufak bir fikri olmuyor garibanların. Ama sinir bozucu üstlerden gelen emirler, büyüklerin belirlediği stratejiler var ve agresif pazarlama teknikleri yüzünden o call-centercı çocuklar benim gibi gıcık tiplerle muhatap oluyorlar. Yazık değil mi herkese?

Bu durumdan rahatsız olan başkaları da olmuş. Şu bloga rastladım aramalarımda,
Spam Burada
İlginçtir ki aynı şirketten şikayetçiyiz, geçen haftalarda daybuyday.com'u aramıştım aynı mevzu yüzünden. Oradakiler de mail adresimi nereden bulduklarını bilmiyorlar.

İşte bu ahval ve şerait içinde, kendi kendime edindiğim vazifem, "Onlar bana spam yapıyorsa, ben de onlara spam yaparım." şeklinde. Onlar benim e-posta adresimi taciz ediyorsa, ben de onların müşteri hizmetlerini taciz ederim. Onlar bana vakit kaybettirirse, ben de onlara vakit kaybettiririm.

No comments: